Kas nosaka vannasistabas cenu līmeni?

Izlietne Villeroy&Boch Bellevue
Izlietne Villeroy&Boch Bellevue
Kāpēc it kā vizuāli līdzīgām izlietnēm, klozetpodiem vai skapīšiem ir tik radikāli atšķirīga cena? Kā zināms, Latvijas tirgū šie izstrādājumi vidēji maksā no pāris desmitiem līdz vairākiem simtiem latu gabalā. Būvmateriālu lielveikalos var atrast masveida produkcijas klozetpodu, kas maksā ap Ls 30, bet lielākie santehnikas saloni piedāvā gandrīz tikai Eiropas vadošo ražotāju produktus, kas tiek klasificēti pēc noteiktiem standartiem. Rakstu sērijā izmantota informācija no arhitektūras un celtniecības centra Reaton bezmaksas bukleta "Vannas istaba I". Izstrādājumu klasifikāciju un cenu nosaka sekojoši faktori: 1) produkta izcelsme – izmantotās izejvielas un materiāli; 2) produkta apstrāde – ražotāja kvalitātes standarti (aizsargslāņa pārklājums u.c.); 3) produkta izskats – ražotāja ieguldījums dizaina izstrādē; 4) produkta funkcionalitāte – ražotāja ieguldījums tehnoloģiju izmantošanā; 5) produkta zīmols jeb brends – ražotāja kvalitātes garantija. Santehnika, mēbeles un aksesuāri lielākoties tiek iedalīti 3 kategorijās – ekonomiskajā, komforta un luksus klasē. Katra klase pārstāv atšķirīgu vērtību sistēmu un prioritātes. Ekonomiskā klase ietver zemākās cenu kategorijas izstrādājumus un masveida produkciju, kas paredzēta elementāru fizioloģisko vajadzību apmierināšanai. Tas nozīmē, ka ražošanā tiek izmantotas standarta formas, neieguldot dizaina izstrādē. Vadošo ražotāju ekonomiskās klases santehnika, kuru piedāvā Latvijas santehnikas saloni, funkcionāli atbilst noteiktiem kvalitātes standartiem. Orientējošā cena šīs kategorijas klozetpodam parasti ir zem Ls 150. Izvēloties viszemākās cenu kategorijas masveida produkciju (piemēram, klozetpodu zem Ls 80) būvmateriālu lielveikalos, jārēķinās ar dažādām problēmām tās ekspluatācijā. Piemēram, ar visdārgākajiem tīrīšanas līdzekļiem nenomazgājamu dzeltenu svītru klozetpodā – tā ūdens strūkla ietekmē nekvalitatīvu santehniku jau pāris mēnešu laikā. Parasti ekonomiskās klases produkti nopērkami katrs atsevišķi – vadošie ražotāji nepraktizē veidot vannasistabas kolekcijas šajā cenu kategorijā. Piemēram, Villeroy&Boch (Vācija) klozetpodi Omnia un Amica; Ideal Standard (Vācija) izlietnes un klozetpodi Eco New, kā arī Gustavsberg (Zviedrija) izlietnes un klozetpodi, Salgar (Spānija) mēbeles un aksesuāri u.c. Viens no retajiem izņēmumiem un pēdējā laika jaunumiem ir Duravit (Vācija) ekonomiskās klases kolekcija D-code, kas ir dizainera izstrādāts pilns vannas istabas aprīkojums – sākot no izlietnes un klozetpoda un beidzot ar mēbelēm un aksesuāriem. Komforta klase ietver vidēji augstas cenu kategorijas izstrādājumus, kas atbilst mūsdienu prasībām un dzīves ritmam. Produkti paredzēti cilvēkiem, kam svarīgs personiskās higiēnas komforts, estētiska vide un nevainojami funkcionējoša tehnika. Orientējošā cena komforta klases klozetpodam ir virs Ls 150. Šīs kategorijas izstrādājumi nodrošina laika un līdzekļu ekonomiju ikdienā. Piemēram, santehnika ar aizsargslāņa pārklājumu, uz kura nepaliek ūdens nogulsnes, vai jaunākās paaudzes jaucējkrāni, kuru mehānisms nodrošina pat līdz 50% mazāku ūdens patēriņu, nesamazinot ūdens strūklas intensitāti. Komforta klases kategorijā ir plaša un daudzveidīga vannasistabas kolekciju izvēle. Vienas no pieprasītākajām Latvijā ir Vācijas ražotāja Villeroy&Boch kolekcijas Subway, Omnia Architectura, Sunberry; Duravit dizaineru radītās Starck3, Happy D un vairāku citu vadošo ražotāju piedāvājumi. Tā ir viena no drošākajām iespējām nekļūdīgi realizēt vizuāli un ergonomiski saskaņotu vannasistabas komplektāciju augstvērtīgā izpildījumā. Luksus klase ietver augstākās cenu kategorijas izstrādājumus, kas paredzēti cilvēkiem ar visaugstākajām komforta un kvalitātes prasībām. Vidēji luksus klozetpoda cena ir, sākot no Ls 500. Šo produktu dizains nereti pretendē uz mākslas darba statusu un funkcionālās kvalitātes nodrošina karaliskas baudas sajūtas. Izvēloties luksus kategorijas piedāvājumu, ir iespēja radīt vizuāli un funkcionāli unikālu vannasistabu. Vienas no populārākajām luksus klases kolekcijām Latvijā ir Villeroy&Boch Bellevue, Memento un Pure Stone; Duravit - 2nd floor, Vero u. c. Ekskluzivitātes augstākā pakāpe ir Herbeau (Francija) meistaru roku darbs – tās ir unikālas, ar rokām darinātas un apgleznotas izlietnes, klozetpodi, vannas, dušas kabīnes un dažādu krāsu aksesuāri par pasakainām cenām.
Lai orientētos sortimenta klasifikācijā, pievērsiet uzmanību preces zīmolam, jo tā ir viena no drošākajām kvalitātes garantijām. Izvēloties Eiropas vadošo ražotāju produktus, varat būt pārliecināti par izstrādājuma kvalitāti. Vadošo ražotāju zīmolu reputāciju un produkcijas kvalitāti nodrošina investīcijas dizaina izstrādē un produktu apstrādes tehnoloģijās. Lielākā daļa šo ražotāju klasificē savu sortimentu ekonomiskajā, komforta un luksus klasē. Vairāki vadošie ražotāji specializējušies tikai konkrētu luksus kategorijas produktu ražošanā. Piemēram, Šveices uzņēmums Geberit ražo augstvērtīgas iebūvējamās sistēmas santehnikai, Zierath (Vācija) ražo un pieņem individuālus pasūtījumus visdažādāko veidu ekskluzīvu spoguļu izgatavošanā, bet Sprinz (Vācija) piedāvā unikālu daudzveidību stikla izstrādājumu jomā – pēc individuāla pasūtījuma tiek ražotas dažādas formas un izmēru stikla sienas un dekoratīvi stikla aizsegi radiatoriem, stikla duškabīnes, kāpnes un aksesuāri. Šāda prakse nereti raksturīga gan Āzijas valstu (piemēram, Ķīnas), gan Eiropas (piemēram, Polijas) ražotājiem, kas ekonomē uz dizaina izstrādes rēķina. Ja neesat speciālists, tad veikalā vai salonā konstatēt plağiātu nav viegli… Drošākais izvēles kritērijs vienmēr ir produkta cena. Ja klozetpoda cena ir zem Ls 150, tas nozīmē, ka tā ir vai nu dizaina kopija, vai standartformas produkts. Ja vēlaties kombinēt dažādu ražotāju vai atšķirīgas klases produktus, noteikti nepieciešama pieredzējuša speciālista palīdzība. Arī tad, ja, piemēram izvēlaties populārāko un pieprasītāko variantu – baltu santehniku. Kā zināms, baltai krāsai var būt pat vairāki desmiti dažādu nokrāsu, kas atkarīgas gan no produkta materiāla un apstrādes, gan no ražošanas specifikas. Piemēram, balta Itālijas santehnika (apzīmē ar Italian white) ir viegli pelēcīga, salīdzinājumā ar Vācijā ražoto produktu mirdzošo baltumu (apzīmē ar white). Savukārt, ja baltai komforta klases izlietnei blakus novietosiet baltu ekonomiskās kategorijas klozetpodu, iespējams, ka pret izlietnes spožo baltumu pods izskatīsies dzeltenīgi netīrs… Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem santehnikas un mēbeļu komplektācijā, vēlams būt informētam par dažādu produktu materiālu īpašībām un izvēles iespējām. Par to - vannasistabas sērijas turpinājumā. Raksts veidots sadarbībā ar arhitektūras un celtniecības centru Reaton Foto no publicitātes
=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

Komentēšanas noteikumi!
  • no laukiem specss 23.01.2008 20:35

     

      TIKAI  NAUDASKĀRE!!!!  PRASA  TĀDAS  NAUDAS,  ka  laukos  ar  labāku  kvalitāti  par  tādu  cenu  TRĪS  VANNAS uztaisa!

    Jeb  visu  dzīvokli  var  atremontēt!

    Cenas  pilnīgi  no  gaisa  uzpūstas!

  • Vodka 24.01.2008 12:48
    Dārgai dirsai dārgs pods. Tā tam būs būt!
  • A 24.01.2008 13:04
    Ļoti tendenciozs raksts. Ar domu,ka tikaidārgie jāpērk,kaut arī trūkst reālas argumentācijas. Ekonomiskās klases firmas pat nav nosaukuši.
  • Ziko 24.01.2008 14:05

    Ķīniešus viennozīmīgi nevajag pirkt! Taču var iegādāties arī labu santehniku par saprātīgām cenām, vislabāk jau internetā, kur cenas ir par 10-15 vai pat visiem 20% zemākas nekā lielajos salonos un veikalos. Viens no labākajiem, manuprāt, ir www.vannupasaule.lv - zinoši cilvēki un ļoti labas cenas.

  • ehh 24.01.2008 16:37
    gribējām tikai nelielu remontu, bet prasīja tādu summu, ka par tādu var arī auto nopirkt.
  • Mikasa 24.01.2008 17:34

    "Šo produktu dizains nereti pretendē uz mākslas darba statusu un funkcionālās kvalitātes nodrošina karaliskas baudas sajūtas."

    no comment

  • SSSSSSSSS 01.02.2008 11:31
    Tendenciozs reklāmraksts.