Noslēgušies būvdarbi uz autoceļa A12 posmā Viļāni - Rēzekne

Izpildot līgumā noteiktos termiņus, noslēgušies būvdarbi uz autoceļa A12 "Jēkabpils - Rēzekne - Ludza - Krievijas robeža (Terehova)" posmā no Viļāniem līdz Rēzeknei. Kopumā 180 dienu laikā tika pilnībā nomainīta ceļa konstrukcija. Kopējās rekonstrucijas izmaksas pārsniedz 10 miljonus eiro.

Rekonstrukcijas darbos lauvas tiesu veica Rēzeknē bāzētais "A.C.B." grupas ceļu būves uzņēmums SIA "Ceļi un tilti".

Kā norāda uzņēmuma projektu vadītājs Ivo Keišs, šis ceļa posms ir būtisks gan vietējam reģionam, gan valstij kopumā. "Autoceļš Jēkabpils - Rēzekne - Ludza - Krievijas robeža (A12) ir ar augstu satiksmes intensitāti un lielu kravas automašīnu īpatsvaru, tas savieno Latviju ar Krievijas Federāciju un ir nozīmīga tranzīta artērija. Galvenais mūsu izaicinājums bija būvniecības termiņš, jo no uzsākšanas brīža rekonstrukcija bija jāpaveic trijos mēnešos, ko veiksmīgi arī paveicām. Darbi tika uzsākti 2014.gada jūlijā, un jau 2014.gada novembrī autoceļa posms tika nodots ziemas uzturēšanai ar, praktiski visā garumā, izbūvētām divām jaunām asfaltbetona kārtām. Darbi tika atsākti 2015.gada maijā un jau jūlijā pilnībā pabeigti."

Projekta ietvaros tika izbūvētas divas jaunas asfaltbetona kārtas. Lai to paveiktu, SIA "Ceļi un tilti" izmantoja jaunākās ceļu būves tehnoloģijas - izmantojot reciklēšanas metodi, tika nodrošināta iepriekšējā ceļa seguma pārstrāde un izmantošana jaunas konstruktīvās kārtas būvniecībai.

Neskatoties uz to, ka Latgale ir nozīmīgs tranzīta punkts Latvijā, autoceļu atjaunošana tur ilgu laiku ir notikusi samērā lēni, taču pērnajā gadā tā ir uzņēmusi apgriezienus. 2014.gadā visā Latvijas teritorijā, izmantojot dubultā melnā seguma uzklāšanas tehnoloģiju, uzlaboti teju 200 km vietējo autoceļu, un vairāk nekā puse - 110 km ir tieši Latgalē. I.Keišs norāda, ka, neraugoties uz Latgales nozīmi tranzīta nozarē, autoceļu atjaunošana šeit ilgu laiku ir notikusi samērā lēni. "Sakārtota infrastruktūra, ceļi, ir svarīga ne tikai tranzīta, bet ikvienas uzņēmējdarbības nozarei. Nozīmīgu attīstību var panākt, tikai investējot ceļos. Prieks, ka pērn un šogad ceļu atjaunošana ir uzņēmusi apgriezienus, taču tas ne tuvu nav pietiekami," stāsta I. Keišs.

Latgales uzņēmuma SIA "Ceļi un tilti" projektu vadītājs Ivo Keišs šoruden arī kļuvis par "Būvindustrijas lielās balvas" laureātu nominācijā "Gada jaunais arhitekts/inženieris". Gadskartējo pasākumu "Būvindustrijas lielās balva" organizē žurnāls "Būvinženieris" un Latvijas Būvinženieru savienība sadarbībā ar citām būvindustrijas profesionālajām nevalstiskajām organizācijām.

Foto: Edijs Pālens/LETA

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

Komentēšanas noteikumi!