abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25220
Nozares raksti1283
Ekspertu atbildes3041
Melbārde: Skanstes tramvaja būvniecība nenotiks Lielo kapu teritorijā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Melbārde: Skanstes tramvaja būvniecība nenotiks Lielo kapu teritorijā

Melbārde: Skanstes tramvaja būvniecība nenotiks Lielo kapu teritorijā
Foto: Pilseta24.lv / flickr.com

Skanstes tramvaja līnijas būvniecība nenotiks Lielo kapu teritorijā, šodien, 7.novembrī, pēc tikšanās ar Rīgas domes vadību un Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas (LELB) pārstāvjiem teica kultūras ministre Dace Melbārde (VL-TB/LNNK).

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) atzīmēja, ka Skanstes tramvaja līnijas projektētājiem uzdots veikt savu darbu tā, lai neviens apbedījums netiktu aizskarts.

Ušakovs norādīja, ka notiek aktīvs darbs ar LELB, lai Rīgas dome varētu veikt teritoriju apmaiņu vai atpirkšanu. "Absolūti skaidrs, ka nevar prasīt no baznīcas, ka viņi būs finansiāli atbildīgi par 22 hektāru teritorijas attīstīšanu, jo tas prasa ārkārtīgi lielu finansējumu," teica Ušakovs.

Viņš skaidroja, ka Rīgas dome gaidīs no sabiedrības idejas par Lielo kapu attīstīšanu. "Esam vienojušies, ka baznīca, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija, Kultūras ministrija un attiecīgi Rīgas pašvaldība sludinās ideju konkursu - kā mums kopā vajadzētu tālāk attīstīt Lielos kapus kā piemiņas vietu, kā memoriālu vai panteonu," sacīja Ušakovs.

Banner 280x280 Banner 280x280

Tāpat viņš atzīmēja, ka Lielo kapu projekta realizācija prasīs daudzus gadus, to pabeigšanai būs nepieciešami desmit līdz 15 gadi.

Vienlaikus Ušakovs skaidroja, ka atpirkšanas vai maiņas process varētu noslēgties tuvākajā nākotnē. Patlaban pastāv divi rīcības plāni, vai baznīcai par Lielo kapu teritoriju kompensēs to vērtību 320 000 eiro apmērā vai piedāvās kādu citu teritoriju, piemēram, Imantā, kur baznīcai jau ir draudze un kur varētu būvēt jaunu dievnamu.

LELB virsvaldes sekretārs Romāns Ganiņš norādīja, ka baznīca ir gandarīta par to, ka Lielie kapi nonāks pilsētas īpašumā un beidzot tie varēs tikt sakārtoti, jo pilsētai noteikti ir lielākas iespējas un pieejamie līdzekļi nekā baznīcai. "Mēs esam gatavi iesaistīties attīstības koncepcijas izstrādē kopā ar pilsētu, jo mēs esam domājuši, kā šo vietu padarīt draudzīgāku pilsētniekiem un vienlaicīgi saglabātu Lielo kapu vēsturiskās vērtības," norādīja Ganiņš.

Viņš sacīja, ka LELB jau sākotnēji lūdza domei Lielos kapus mainīt pret dažām vietām Rīgā, kur patlaban nav dievnamu, bet tie varētu tikt celti - saraksts ar iespējamām teritorijām ir iesniegts Rīgas domē. Pēc Ganiņa paustā, vienošanās par projekta virzību varētu notikt jau šogad.

Vienlaikus Ganiņš atzīmēja, ka kapu nodošana pašvaldības rokās ir jau LELB pieņemta prakse.

Vienlaikus Melbārde norādīja, ka visas iesaistītās puses vienojušās, ka jāveido sadarbības platforma, lai sakārtotu Lielos kapus, arī Kultūras ministrija ir gatava iesaistīties - veiks izmaiņas Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likumā, kā arī meklēs papildu valsts budžeta līdzekļus Lielo kapu sakopšanai.

"Lielie kapi nav vienkārši publiskā ārtelpa, Lielie kapi ir nozīmīga kultūrvēsturiskā telpa, kurā ir arī vairākas nozīmīgas atdusas vietas, tāpēc arī valstij ir jāpiedalās šīs vietas sakopšanā," teica Melbārde.

Abc.lv jau vēstīja, ka Melbārde šodien tikās ar Rīgas domes vadību un LELB pārstāvjiem, lai pārrunātu iespējamos risinājumus Lielo kapu sakārtošanai līdz Latvijas valsts simtgadei.

Ministrija ir apņēmusies nostiprināt aizsardzības mehānismus, lai nodrošinātu Lielo, Pokrova un Jēkaba kapu neaizskaramību, veicot papildinājumus Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likumā.

Tādējādi neatkarīgi no kapu teritorijas īpašuma tiesībām tiks izslēgta iespēja Lielajos kapos veikt apbūvi vai citas darbības, kuru rezultātā pastāv kapu teritorijas samazināšanās risks vai tās funkciju maiņa.

Tāpat ziņots, ka Rīgā ir iecerēts izbūvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.

Rīgas dome un "Rīgas satiksme" gan ir solījušas, ka tramvaja līnija ies tikai pa Senču ielu, neaizskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.

LETA

2016.gada 7.novembrī

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.