abc.lv skaitļos

Lietotāji online63
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1278
Ekspertu atbildes3041
Remontdarbi uz Ventspils šosejas notiek septiņos posmos; līdz sezonas beigām plānoti vēl divos : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Remontdarbi uz Ventspils šosejas notiek septiņos posmos; līdz sezonas beigām plānoti vēl divos

Remontdarbi uz Ventspils šosejas notiek septiņos posmos; līdz sezonas beigām plānoti vēl divos

Rīga, 19.maijs, LETA. Patlaban remontdarbi uz Ventspils šosejas notiek septiņos posmos, bet līdz sezonas beigām plānots sākt darbus vēl divos posmos, aģentūrai LETA pavēstīja AS "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Ar remontdarbu gaitu vairākos Ventspils šosejas posmos šodien iepazinās satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un LVC vadība. Uz Ventspils šosejas šogad notiek visvairāk remontdarbu Latvijas ceļu tīklā.

"Ventspils šoseja ir viens no TEN-T tīkla autoceļiem, tas ir galvenās nozīmes ceļš un viens no tranzīta maršrutiem, kas savieno ostas. Diemžēl autoceļa tehniskais stāvoklis daudzos posmos bija slikts, tāpēc remontdarbi ir visai apjomīgi. Pirms diviem gadiem visvairāk remontdarbu notika uz Liepājas šosejas. Lielākais līdzekļu apmērs tiek ieguldīts tieši galvenās nozīmes autoceļos, jo uz tiem ir visintensīvākā satiksme un katrs ieguldītais eiro nes vislielāko atdevi. Turklāt satiksmes intensitāte uz tiem pērn ir strauji pieaugusi - par 8%," pauda Augulis.

Savukārt LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange atzīmēja, ka tilts pāri Lielupei uz Ventspils šosejas ir garākais valsts pārziņā esošais tilts un lielākais tiltu objekts šogad. Pērn būvdarbi notika uz 15 valsts pārziņā esošajiem tiltiem, uz vēl 14 tiltiem darbi tika sākti un tupinās šogad. Kopumā šogad darbus plānots veikt uz 39 valsts tiltiem.

Banner 280x280

Aktīvajā būvdarbu sezonā ceļu būvdarbu zonā mēdz būt problēmas ar satiksmes organizāciju, un tilts pār Lielupi uz Ventspils šosejas ir objekts, kurā bija šādas problēmas. Tās ir atrisinātas, būvniekiem uzdots nodrošināt satiksmes regulētājus būvdarbu zonā un sekot līdzi situācijai uz ceļa. Autovadītāji, kas sastopas ar neveiksmīgu satiksmes organizāciju ceļu būvdarbu laikā, aicināti informēt LVC, zvanot pa diennakts bezmaksas līniju 8000555.

Būvdarbus posmā pār Lielupes tiltu un pārvadu pār ceļu Sloka-Pavasari (36,49. līdz 38,57.kilometrs (km)) veic AS "A.C.B." (ar apakšuzņēmējiem SIA "Tilts" un AS "LNK Industries"). Darbi sākti pērn un turpinās šogad. "A.C.B." veic remontdarbus arī posmā no Varkaļu kanāla līdz Jūrmalas šosejai (20,06. līdz 23,84.km). Kopējā līguma summa abos posmos ir 11,007 miljoni eiro (ieskaitot PVN).

Uz 420 metru garā tilta pār Lielupi pērn izbūvēta labās puses brauktuve, šogad tas pats tiks izdarīts uz tilta kreisās puses brauktuves. Pār Lielupi ir izbūvēta arī jauna dzelzsbetona brauktuves plātne un konsole, tādējādi būtiski palielinot tilta nestspēju.

Pēc LVC vēstītā, remontdarbu apsekošanas laikā apskatīta arī būvdarbu norise pie Tukuma, ceļa posmā no 57,76. līdz 68,60.km, kur notiek rotācijas apļa izbūve krustojumā ar autoceļu P98 Jelgava (Tušķi)-Tukums. Agrāk tas bija tā saucamais melnais punkts. Triju gadu laikā, no 2014.līdz 2016.gadam, tur notikuši deviņi ceļu satiksmes negadījumi. 2015.gads šajā krustojumā bija vistraģiskākais - avārijās tika ievainoti astoņi cilvēki, viens gāja bojā.

Apsekojot būvdarbus, satiksmes ministrs kopā ar LVC vadību un būvniekiem uz jaunā rotācijas apļa brauktuves ar krāsu uzvilka senlatviešu Laimas zīmi. Zīmes grafiskais attēls atvasināts no skujas - raksts aizsargā, aizslauka nevēlamo.

Augulis arī tikās ar būvniekiem, kas veic remontdarbus Ventspils šosejas posmā starp abiem rotācijas apļiem pie Tukuma. Tur tiek novērsts ilgstošs iesēdums, kas gadiem veidojās purvainās grunts dēļ. Šajā posmā ceļš tiek rekonstruēts, pilnībā atjaunojot ceļa konstrukciju. Lai izvairīties no iesēdumiem nākotnē, abās ceļa pusēs tiek būvētas rievsienas. Rotācijas apļa izbūvi un iesēduma remontdarbus veic piegādātāju apvienība "Strabag & A.C.B.", un šī posma līgumcena ir nepilni 10 miljoni eiro (ieskaitot PVN).

Līdz būvniecības sezonas beigām plānots sākt darbus vēl divos posmos: no Popes līdz Ventspilij (165,60. līdz 170,35.km) un tālāk Ventspils virzienā no 170,35. līdz 83,13.km.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai