Iebilstot pret ielas būvniecību Āgenskalnā, atgādina par neveiksmīgo Daugavgrīvas ielas projektu
Vairāki Āgenskalna iedzīvotāji ir nosūtījuši vēstuli Rīgas mēram Nilam Ušakovam (S), kurā pauž pretenzijas pret ielas būvniecību vienā no Pārdaugavas iekšpagalmiem un atgādina par neveiksmīgo Daugavgrīvas ielas projektu.
Atklātās vēstules autori vērš Ušakova uzmanību, ka Jūrmalas gatves pagarināšanu, izmantojot vienu no Pārdaugavas pagalmiem, problemātisku padara Daugavgrīvas ielas rajona līdz šim neveiksmīgās attīstības konteksts. Pirms vairākiem gadiem sāktais projekts joprojām nav pabeigts, un tas ir zināms ar neizmantotajām sabiedriskā transporta pieturām, nepabeigto satiksmes pārvadu pār Daugavgrīvas ielu un neuzbūvētu tirdzniecības centru. "Pievienot šai ainavai vēl arī četru joslu autoceļu ir tuvredzīgs un nepārdomāts solis, kas neatbilst pilsētas ilgtspējīgas attīstības principiem," teikts vēstulē.
Tāpat vēstules autori uzskata, ka ielas būvniecība cauri pagalmam ir pretrunā ar Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, kurā pausta apņēmība mazināt privātā autotransporta nonākšanu pilsētas centrā. Viņu ieskatā Jūrmalas gatves pagarinājums dos priekšroku privātā transporta izmantošanai, neņemot vērā sabiedriskā transporta sniegtās iespējas galvaspilsētā.
Rīgas dome tiek aicināta nodot projektu pārskatīšanai un sākt jaunu sabiedrisko apspriešanu par Daugavgrīvas ielas rajona tālāko attīstību, vienlaikus veidojot iedzīvotājiem būtisku diskusiju par Rīgas plānošanu šodien un nākotnē.
Starp Jūrmalas gatves pagarinājuma izbūves pretiniekiem ir arhitekti Pēteris Blūms un Zaiga Gaile, vides žurnāliste Anitra Tooma, dzejniece Inese Zandere, Latvijas Nacionālās bibliotēkas korporatīvās komunikācijas vadītāja Anna Muhka, pilsētplānošanas eksperts Toms Kokins un citi.
Jau vēstīts, ka Rīgas dome iecerējusi cauri dzīvojamo māju pagalmam teritorijā starp Kuldīgas un Slokas ielu, Pārdaugavā, izbūvēt jaunu ielu un izcirst 57 kokus - ozolus, kastaņas, kļavas, liepas, bērzus un citus.
Apkārtnes iedzīvotāji ir sašutuši par pašvaldības ieceri un jau sākuši kampaņu, lai nepieļautu šī projekta īstenošanu. Pārdaugavas iedzīvotāji sociālajos tīklos izplata aicinājumus parakstīties pret šī projekta īstenošanu, uzskatot, ka vēl viena iela šajā apkārtnē ir ne tikai nevajadzīga, bet arī ievērojami pasliktinās Kuldīgas ielas un tās apkārtnes iedzīvotāju dzīves kvalitāti.
Tikmēr Rīgas dome skaidro, ka tiešs Jūrmalas gatves savienojums ar Daugavgrīvas ielu ir ārkārtīgi būtisks jautājums Imantas iedzīvotājiem, jo ir "vienīgais risinājums", kas ļaus normāli savienot centru ar apkaimi, kurā dzīvo vairāk nekā 50 000 cilvēku, atslogos satiksmi mazajās ielās, turklāt šis projekts sākts jau padomju laikos.
Ielu paredzēts izbūvēt ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, gājējiem izbūvēt ietves un nodrošināt veloinfrastruktūru riteņbraucējiem. Projekts tiek īstenots sarkano līniju robežās, kā to paredz teritorijas plānojums.
LETA
Foto: Pixabay.com