abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1278
Ekspertu atbildes3041
Apstrīd konkursu par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi projektā "Rail Baltica"; pagarināts pieteikšanās termiņš : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Apstrīd konkursu par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi projektā "Rail Baltica"; pagarināts pieteikšanās termiņš

Apstrīd konkursu par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi projektā "Rail Baltica"; pagarināts pieteikšanās termiņš

Rīga, 25.jūl., LETA. SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" iepirkuma konkursā par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi projektā "Rail Baltica" iesniegtas četras sūdzības, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Sūdzību iepirkuma konkursā "Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi" iesniedza SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate", SIA "Šafrans", SIA "MONUM", kā arī Turcijas kompānija "Gulermak Aģir Sanasyi Insaat ve Taahhut".

IUB vēl nav noteicis termiņu sūdzību izskatīšanai.

"Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāve Dace Andersone aģentūrai LETA pavēstīja, ka kopš konkursa izsludināšanās tas izpelnījies lielu interesi vietējā, kā arī starptautiskā mērogā.

Banner 280x280

Pēc viņas teiktā, izrādot pretimnākšanu potenciālajiem kandidātiem, par vienu mēnesi, līdz 25.augstam, pagarināts pieteikšanās termiņš konkursa pirmajā kārtā, kurā paredzēts veikt kandidātu atlasi, nodrošinot kvalifikācijas un pieredzes prasībām atbilstošu pretendentu dalību.

"Lēmums pieņemts, akcentējot augsto kvalifikācijas prasību nozīmi, jo šis ir vērienīgākais projektēšanas un būvdarbu projekts Latvijā, īstenojot "Rail Baltica" izbūvi. Tā kopējās izmaksas būs tuvu 200 miljoniem eiro, un darbus paredzēts īstenot nākamajos piecos gados," pauda Andersone.

"Eiropas dzelzceļa līniju" Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris atzīmēja, ka šis ir arī viens no sarežģītākajiem projektiem Latvijā, jo dinamiskā pilsētvidē jāspēj iekļaut jauna infrastruktūra: integrēt "Rail Baltica" Rīgas multimodālajā transporta mezglā, lai tā arī harmoniski iederētos pilsētainavā, nenomācot galvaspilsētas kultūrvērtības.

Attiecīgais iepirkums tiek organizēts divās kārtās. Otro kārtu paredzēts izsludināt šā gada nogalē, lai iegūtu piedāvājumus būvprojekta un būvdarbu izstrādei. Iepirkuma rezultātā ar konkursa uzvarētāju tiks slēgts līgums būvprojekta izstrādei un būvdarbiem, kurus paredzēts sākt 2019.gadā.

Konkursa nolikums ļauj pretendentiem (gan Latvijas, gan ārvalstu uzņēmējiem) veidot apvienības, savienojot nepieciešamās kompetences un pašiem nosakot savstarpējās sadarbības modeli un vadošo partneri. Projekta realizētājam ir izvirzītas augstas kvalitātes prasības, no kandidātiem tiek prasīti veikto darbu kvalitātes apliecinājumi, kā arī pēdējos trijos gados tiem ir jābūt sasniegtam vidējam neto apgrozījumam 100 miljonu eiro apmērā. Kandidātam un tā speciālistiem jābūt ne mazāk kā piecu gadu pieredzei projektēšanā un ne mazāk kā septiņu gadu pieredze būvdarbu izpildē.

Aprēķinātās projekta izmaksas ir 186 miljoni eiro, izmaksu aprēķins veikts AECOM priekšizpētes laikā. Metu konkursa noslēgumā izvēlētais risinājums, kam pamatā būs arhitektu biroja "PLH Arkitekter" sadarbībā ar "COWI" (Dānija) piedāvātais mets, iekļāvās projektam noteiktajās izmaksās, piedāvājot kvalitatīvus un ilgtspējīgus tehniskos risinājumus un efektīvu resursu izmantošanu, bija pamatoti būvapjomi un darbu secība.

Kopumā, veicot "Rail Baltica" integrāciju Rīgas multimodālajā transporta mezglā, paredzēts, ka tiks uzlabota vides pieejamība, drošība, mobilitāte, kā arī transporta pieejamība. Tiks iegūta abu sliežu platumu dzelzceļa pasažieru apkalpošana. Jauns ielu savienojums Elizabetes un Timoteja ielās ļaus atslogot transporta kustību līdzās esošajās ielās. Tiks radīts savienojums starp pilsētas centru un Pārdaugavu: tilts ar jaunu gājēju un velosipēdistu ceļu pāri Daugavai. Savienotas divas Rīgas pilsētas puses - vizuāli un funkcionāli savienota Vecrīga un Rīgas Centrāltirgus. Renovējot Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu pusi, tiks radīta kvalitatīva publiskā ārtelpa.

Projekts tiek realizēts ar 85% Eiropas Savienības līdzfinansējumu no Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta un 15% valsts līdzfinansējumu.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas kompleksā apbūve notiks atbilstoši Dānijas arhitektu ("PLH Arkitekter" sadarbībā ar "COWI") metam.

Visus darbus var aplūkot tīmekļa vietnē: "edzl.lv/lv/aktualitates/metu-konkurss". Dānijas arhitekti iesniedza darbu ar devīzi R210G1A6.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai